Asiakkaiden usein esittämät kysymykset – Kiinteähintainen korjaus

Kiinteähintainen korjaus on palvelu, jonka kiinteä hinta sovitaan ennen huoltokäyntiä. Tämä kertamaksu korvaa kaikki korjauskustannukset, joita laitteen kunnostaminen toimintakuntoon vaatii, ehtojen mukaiset rajaukset huomioiden. 

Laitteeseen tullut vika voi aiheuttaa huolta ja epävarmuutta korjauskustannusten suuruudesta. Kiinteähintainen korjaus tarjoaa mielenrauhaa, sillä laitteen korjaamisen kustannukset ovat etukäteen tiedossa. 

Lisäksi myönnämme Kiinteähintaiselle korjaukselle 12 kuukauden takuun korjauspäivästä alkaen. Takuu kattaa sekä korjaustyön että korjauksessa käytetyt varaosat. Jos tänä aikana sama häiriö ilmenee uudestaan, vika korjataan veloituksetta edellyttäen, että laite on asennettu oikein, sitä on hoidettu ohjeiden mukaisesti eikä sitä ei ole käytetty ohjeiden vastaisesti.

Kiinteähintainen korjaus kattaa kaikki matkakustannukset, työajan ja tarvittavat varaosat, jotka syntyvät laitteen kunnostamisesta toimintakuntoon, ehtojen mukaiset rajaukset huomioiden. 
Korvattavat kustannukset:
- kertamaksu matkakustannuksista
- kaikki työt ja varaosat, jotka ovat tarpeellisia varauksen yhteydessä ilmoitetun häiriön poistamiseksi, mukaan luettuna tähän liittyvät uusintakäynnit, jos varaosia ei löydy huoltoteknikon autovarastosta ja ne pitää tilata erikseen

Lisäksi myönnämme 12 kuukauden takuun varaosille ja korjaustöille korjauspäivästä alkaen. Jos tänä aikana sama häiriö ilmenee uudestaan, vika korjataan veloituksetta edellyttäen, että laite on asennettu oikein, sitä on hoidettu ohjeiden mukaisesti eikä sitä ei ole käytetty ohjeiden vastaisesti.
 

Kiinteään hintaan tarjottavan korjauksen hinta:

Kyllä. Jos laite vaatii asennusrajoitteiden vuoksi nostoapua, siitä veloitetaan 50,00 € lisämaksu.

Kiinteähintainen korjaus on varattavissa Mielen keskushuollon toimialueella vapaasti sijoitettaville Miele-kodinkoneille, kuten pyykinpesukoneille, kuivausrummuille, astianpesukoneille ja kylmälaitteille (myös kalusteisiin integroitaville malleille).
Kiinteähintainen korjaus -palvelu ei koske seuraavia laitteita tai laiteryhmiä: 
Uunit, dialog-uunit, mikroaaltouunit ja höyryuunit; Keittotasot; Vakumointi- ja lämpölaatikot; Range Cooker -laitteet; MasterCool-kylmälaitteet, Kahvikoneet; Silityskoneet ja silityskeskukset; Imurit; Miele Professional -laitteet; ammattikäytössä olevat kotitalouslaitteet
 

Kiinteähintaisen korjauksen voit varata Asiakaspalvelustamme numerosta 09 875 970.
Huomioithan, että Kiinteähintainen korjaus on valittava viimeistään 24 tuntia ennen huoltoteknikon saapumista. Jos et valitse kiinteähintaista korjausta, työn hinta määräytyy voimassa olevan huoltohinnaston sekä vaihdettujen varaosien hintojen perusteella. 
 

Ei, hintaa ei voi enää muuttaa, jos huoltoteknikko on jo saapunut paikan päälle. Voit perua tai muuttaa Kiinteähintaisen korjauksen varauksen 24 tuntia ennen huollon saapumista.

Ei. Kiinteähintainen korjaus on valittava viimeistään 24 tuntia ennen huoltoteknikon saapumista.
Jos et valitse kiinteähintaista korjausta, työn hinta määräytyy voimassa olevan huoltohinnaston sekä vaihdettujen varaosien hintojen perusteella. 

Jos sinulla on useampia korjausta vaativia laitteita, voit valita jokaiselle laitteelle kiinteähintaisen korjauksen tai korjauttaa jonkin laitteista normaalihintaan. 

Jos olet päättänyt valita molempien maksutapojen yhdistelmän, maksat kiinteähintaisesta korjauksesta keskushuollon hinnaston mukaisen kiinteähintaisen korjauksen hinnan, sekä lisäksi ylimääräisen laitteen korjaukseen vaadittavat normaalihintaiset työkustannukset ja varaosat. 

Jos korjautat useampia laitteita samanaikaisesti, matkakustannukset laskutetaan vain kerran. Molempien hintamallien yhdistäminen on erityisesti silloin hyvä valinta, jos toisessa laitteessa on vain pieni häiriö.
 

Jos huoltoteknikkomme ei löydä häiriötä laitteesta, hyödynnä huoltoteknikon käynti pyytämällä häneltä laitteen perusteellista huoltoa. Näin voit varmistaa, että laite toimii moitteettomasti myös tulevaisuudessa. Tämä huolto sisältää kaikki huoltoon vaadittavat Mielen välineet ja aineet. Lisäksi huoltoteknikkomme neuvoo sinua mielellään, kuinka laitetta käytetään parhaiten ja antaa sinulle huolto- ja hoito-ohjeita.

Palvelu ei koske seuraavia laitteita tai laiteryhmiä: Uunit, dialog-uunit, mikroaaltouunit ja höyryuunit; Keittotasot; Vakumointi- ja lämpölaatikot; Range Cooker -laitteet; MasterCool-kylmälaitteet, Kahvikoneet; Silityskoneet ja silityskeskukset; Imurit; Miele Professional -laitteet.
Palvelun ulkopuolella ovat myös seuraavat korjaukset:

  • Pyykinhuollon laitteet: rummut ja laakerit, koska laitteen korjaus ei ole enää kannattavaa
  • Kylmälaitteet: kylmäainekaasujen tai kompressorien vaihto, koska laitteen korjaus ei ole enää kannattavaa
  • Keittotasot: lasilevyt
  • Varaosat, jotka eivät liity huollon varaamisen yhteydessä ilmoitettuun häiriöön. Tällaiset varaosat, jotka eivät liity alun perin ilmoitettuun häiriöön tai jotka pitää muuten asentaa, laskutetaan erikseen.
  • Seuraavat komponentit sekä niiden asennus ja kiinnitys 
    • kaasukeittimen telineet, polttimet ja nuppisäätimet
    • kaikki kylmälaitteiden sisätilan varusteet, kuten ovien säilytyslokerot, lasihyllyt, vihanneslaatikot ja pakastelokerot
    • kuivausrummun suodattimet
    • oven tiivisteet
    • tarvikkeet, joiden säännöllinen vaihtaminen kuuluu laitteen normaaliin ylläpitoon
  • Laitteen ulkopintojen kosmeettiset vauriot ja käyttöpaneelit
  • Laitteen lasiosat, jotka ovat naarmuuntuneet tai rikkoutuneet tai joissa on säröjä
  • Kaikki osat, joita on todistettavasti väärinkäytetty tai joita ei ole huollettu käyttöohjeiden mukaisesti
  • Laitteet, joiden vuoksi Mielen edustaja tai Mielen valtuuttama huoltoliike on tehnyt jo huoltokäynnin ja joita varten on laadittu ilmoitetun häiriön korjausta koskeva diagnoosi tai kustannusarvio
  • Kaikki Mielen ammattikäyttöön tarkoitetut laitteet tai ammattikäytössä olevat kotitalouslaitteet
     

Laitteen normaali takuu on voimassa 24 kuukautta ostopäivästä takuuehtojen mukaisesti. 
Lisäksi Kiinteähintaisella korjauksella on 12 kuukauden takuu korjaustyölle ja varaosille korjauspäivästä alkaen. Jos alkuperäinen häiriö toistuu tämän ajan sisällä, korjaamme laitteen veloituksetta edellyttäen, että laite on asennettu oikein ja huollettu valmistajan ohjeiden mukaisesti eikä sitä ei käytetty ohjeiden vastaisesti. 

Tallaisessa tapauksessa Mielen huoltoteknikon on tehtävä vikadiagnoosi paikan päällä. 
Jos diagnoosin perusteella voidaan todeta, että viat eivät liity alkuperäiseen korjaukseen, velvollisuutesi on vastata huoltoteknikon työn kustannuksista. Huoltoteknikko tekee tällöin tarjouksen uudesta Kiinteähintaisesta korjauksesta, tai tarjoaa huoltoa voimassa olevan työ- ja varaosahinnaston mukaisesti, sen mukaan, mikä vaihtoehto on edullisin laitteen korjaamiseksi. Jos päätät hylätä tarjouksen, huoltoteknikon työpanoksesta laskutetaan hinnaston mukainen kustannusarviokäynnin hinta.

Pidämme korjausta epätaloudellisena, jos tarvittavia varaosia ei ole enää saatavilla, tai korjausta ei suositella laitteen iän tai vaikeasti korjattavan vian vuoksi.

Jos laitteen korjaus ei ole enää kannattavaa laitteen iän tai vaikeasti korjattavan vian vuoksi, tai jos varaosia ei ole enää saatavilla, teemme sinulle tarjouksen uudesta laitteesta. Kiinteähintaisen korjauksen kustannukset vähennetään tarjotun laitteen ostohinnasta, jolloin käytännössä huoltokäynti on sinulle ilmainen. Tarjous on voimassa 60 päivää huoltoteknikon käynnistä alkaen. 
Jos laitteen korjaus arvioidaan huoltokäynnin yhteydessä epätaloudelliseksi ja jos päätät, että et hanki korvaavaa laitetta suoraan Mieleltä, laskutamme huoltokäynnistä ainoastaan hinnaston mukaisen kustannusarviokäynnin hinnan.

Kiinteähintainen korjaus -tarjous huomioidaan silloin, kun hankit uuden laitteen suositushintaan suoraan Mieleltä. Miele voi harkintansa mukaan jättää tiettyjä malleja tai mainoskampanjoita Kiinteähintainen korjaus -tarjouksen ulkopuolelle. Asiakaspalvelijamme neuvovat sinua mielellään saatavilla olevista malleista.

Voit varata huollon asiakaspalvelustamme numerosta 09 875 970.

   

Ota yhteyttä

Haluatko varata huoltoajan?

Otamme huoltopyynnöt mielellämme vastaan verkossa tai puhelimitse. 

Jos haluat varata kiinteähintaisen huollon, soita asiakaspalveluumme numeroon 09 875 970. Voit varata vakiokorjauksen myös verkossa (pois lukien pölynimurit ja  kahvikeskukset).